torsdag 1 november 2012

Super Mario - lillebrors rum

Lillebror har också fått lov att önska sig ett tema på rummet. Inte helt oväntat så blev svaret "Super Mario". Så han valde en knallblå färg. Först tyckte jag det blev lite väl skarpt, men nu när färgen kommit upp på väggen, så känns det rent och friskt. Super Mario får vänta 10 dagar till innan han får göra entré på väggarna. Jag ska försöka måla några moln också. Får se hur det går. Jag hittar inte bild på hur rummet såg ut innan jag satte igång med att ta bort tapeterna, men en bild av en del av tapeten hittade jag 

Mönsterpassning var inte så viktig.. :)
Så efter att ha bredspacklat två gånger, så blev det målat blått och vitt på rummet. Lilleman är så glad och sprallar runt i rummet och i hans alldeles egna "spionrum". Det är bara en sorts minigarderob. Men han ska ha lite leksaker där inne och så kan han gömma sig där. Jag har inte lagt ner mycket tid på det lilla spionrummet. Spacklade inte ens. Så det blev bara målat vitt på väggar och golv. 

Min kompis - lampan

Målat lister..ja, det är färg på golvet.. slarvigt av mig

Spionrummet.. schhh ;)
Igår la vi golv, men det är inte ritkigt färdigt. Men det är samma golv som ligger på storebrors rum. Måste köpa nya lister sen. Lister känns så förfärligt tråkigt att köpa, måla och spika fast. Men utan lister så ser det ju hemskt ut! 

//Cissan

2 kommentarer:

  1. Vilken underbar mamma du är!Du verkställer verkligen pojkarnas drömmar om sina egna rum!Vilken totalförvandling av huset du håller på med. Säkert jätteslitigt, men med din tydliga talang kommer det bli toppenfint, det är jag övertygad om!
    Kram.
    Kerstin

    SvaraRadera
  2. Hej Kerstin!
    Tack för dina snälla ord. Så glad jag blev att du skrev till mig :)
    Det värmer gott
    Kram kram
    Cissan :)

    SvaraRadera