söndag 18 november 2012

Gipsväggarna i köket!

Nu är gipsväggarna på plats i köket. Blev bra tycker jag. Nu ska jag bara klura ut i vilken ordning vi behöver få hjälp med resten. Vi måste få ordnat kyl och frys också. Jag ska ha en kyl/frys som ska kopplas mot vatten, så vi får kallt vatten från kylen och isbitar. Väldigt bra eftersom barnen få kallt gott vatten med sig till skolan. Kanske också uppmuntrar dem till att dricka mer vatten när det är riktigt kallt och gott.
Så vi behöver en som kan hjälpa oss med vattenledningar och installera diskmaskin och vask. En elektriker som kan ordna med lite fler kontakter och installera ljus och ugnen. 

Sen har vi vår gode vän som ska hjälpa oss att slänga upp köksskåpen på väggen. Tror jag ska hålla mig lite långt bort från det. Jag har inte en aning om hur man ska fästa skåp utan att de rasar ner efter en dag eller två.

På denna sidan ska kyl/frys och spis stå

Här blir det inte så mycket mer än matbord och ev. några hyllor på väggen

Här ska diskmaskin och vask vara. Inte så stort kök, men bättre än det vi har nu :)
Det nya köket har jag beställt från IKEA. Så nu är det bara tålamod som krävs. Hade varit fint om de ringde och sa att det kommer tidigare än 6 december :)

//Cissan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar