måndag 12 november 2012

...och där försvann...

...köket!
Vi har fått hjälp att röja ut köket. Jag vågar inte ge mig på skåp och elektriska grejer. Så det blev inhyrt ett par killar som kan såna här saker. Med en gång kändes det mycket fräschare, men så ynkligt det ser ut på samma gång. 

Kakel på väggen.. över spisen är det burgunderfärgat kakel.
Ovanför diskbänken är det turkosfärgat :)

Misstänker att köket varit grönt en gång i tiden. Sen moderniserades det hela och blev brunt!

Förrådskåp, brevid har det stått ett kylskåp.

Denna spis får avgå med pension. Vet inte ens om den fungerar längre.

Lampan ingick i priset. Fönstret är ut mot trädgården


Då var det blåst i köket. Ekar-ar-ar..
Elegant lösning.. Handen på bilden tillhör min söta vän Caroline :)


 I lördags satte jag personligt rekord i att uppehålla mig på IKEA. Jag och min väninna Caroline var där i ottan..dvs runt halvtolv, men så tar det ett par timmar att köra dit. Vi var glada i hågen och vandrade runt bland soffor, skrivbord och diskborstar. Väl framme på köksavdelningen så parkerade vi oss på var sin stol och fick hjälp att komma igång med att skissa upp ett kök. Jag satt där och var nervös över mina mått. Jag är fortfarande lite nojig, för tänk om jag mätte helt galet och får ett kök som inte passar?! Men med lite IKEA-godis och gott sällskap, så glömmer man lite bort att det faktiskt kan bli helt fel. Sen var det ett evigt väntande. Caroline och jag började bli trötta och flippade nog lite grann och satt och ritade och sjöng för att få tiden att gå. Men IKEA ska vara nöjda med sin personal, för de är tålmodiga och hjälpsamma. Får ju lust att jobba där!
Köket levereras den 6 december. Lång väntetid, men det är det förhoppningsvis värt :) Om texten är osammanhängande och vimsig, så är det för att jag är rätt trött idag (också:))

Snart kommer bilder på de nya gipsväggarna! Håll ut

//Cissan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar