tisdag 14 maj 2013

Ny hemmagjord lampa!

Igår föddes en ny lampa här i huset igen. Det är samma koncept som förra lampan, dvs en rislampa som är själva kroppen. Sen har jag sytt på en fjäder..öh..tja, vad heter det..fjäderband? Jag har köpt sakerna på ebay och häromdagen kom allt hem och äntligen kunde jag börja att sy ihop lampan. Den ger ett gosigt litet sken på kvällen och det passar mig bra, för just nu hänger den i hallen och ger lite ljus upp i vår mörka trappa. Jag längtar tills vi fått målat hela hallen, trappan och övre hallen vit. Helst hade jag velat ha gipsväggar, men vi får inse att vi inte klarar att göra det själv, så den får ha träpanel á la 60-tal!

Här kommer lite bilder på vad som behövs för lampan :)

Jag blev inspirerad av denna tjejen som gjort denna lampan
 



Sen är det bara att sy fast fjädrarna runt lampan. Fäst i ståltråden som går runt rislampan :)




   
Rislampan och fjädrarna har jag köpt på Ebay :)




  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar