måndag 5 november 2012

Övre hallen påbörjad

Heter det ens "övre hallen"? Denna lilla hall är mörk och trist. Det finns bara ett fönster och det sitter vid trappan. Så häromdagen tvättade jag av väggarna och bara det hjälpte ju lite. Den gulbruna furuväggen blev ren. Men bastukänslan är fortfarande total. Så igår kom min svägerska och började grunda väggen uppe. Så nästa gång det ska färg ovanpå, så blir det en vit färg och då ska förhoppningsvis den täcka lite. Jag måste måla två gånger med vit färg. Sen ska jag måla fönstret i trappan också, för plötsligt blev ju det mer beigefärgat än vit :)
Här är lite bilder från den enorma hallen.

Bild tagen från trappan. Röda dörrkarmar och gulbruna väggar

Här är trappan med det lilla fönstret. Rummet till höger är sovrum

Här har min svägerska grundat, skillnaden är stor redan!!

Kolla färgen på trappfönstret..eller usch..gör inte det! ;)
Jag har så klart inte kommit undan med att bara ta bilder. Jag har bredspacklat nästan hela vardagsrummet. Det känns i armen idag kan jag säga. Men det ska nog bli fint när jag är klar. Nu ska jag måla lite, så jag får vila spackelmusklen.

//Cissan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar