lördag 8 december 2012

Fixar till innetaket

Nere i vardagsrummet har vi tagit bort den gamla takväven. Den var gulnad och så var det en spricka i väven också. Så igår var vi iväg och köpte vit takpanel. Nu känns det redan mycket bättre, men det är bara ett litet steg inne i det rummet. Det är fortfarande massor av jobb kvar. Väggarna är spacklade, men jag vet inte om de behöver en gång till. Vi har satt upp ny gipsvägg mot grannen och isolerat också. Det blir iaf inte sämre :)

Jag glömde ta bild på takväven, men jag kan lova er.. den var inte fin längre. Taket syns inte så mycket på bilderna. Det ser vitt och trevligt ut.. Nederst kommer det nya bilder på taket som kommer in nu.



Här syns den gamla långhåriga mattan. Här ska vi ha matrumshörna

Här tänkte jag ha TV-hörna

Denna väggen har blivit ljudisolerad

Väggen till vänster ska ha tapet


Dörröppning ut mot hall och entré


Här är takväven borta och nu fästs det nya taket upp. Hurra!

Blir ljust

Tänk så glad lilla jag blir över att få lite nytt tak :)

 Ska se hur långt vi kommit till imorgon, så kanske det kommer lite nytt.
//Cissan

1 kommentar:

  1. Wow, nå ble jeg glad! Dette blir jo kjempefint i forhold til det som var! Håper det kommer rørlegger snart også:-)
    Klem fra Hanne

    SvaraRadera