torsdag 18 oktober 2012

En lång tids väntan är över och vi har äntligen fått ett litet radhus! Huset är från 1962 och nästan allt är från 60- och 70-talet inne i kåken. Charmigt, men inte så jag vill ha det. Det känns gammalt och vi vill ha nytt och lite ljusare.

Vi har börjat på ovanvåningen och det är sonens rum som fick påbörja en ansiktslyftning. Här inne var det mossgröna vävtapeter. Dammiga, solblekta och luktade gammalt. Jag fick tips av någon att köpa en "tapetborttagare med ånga" på Jula. Sagt och gjort så körde jag dit och köpte en. Vävtapterna försvann och fram kom en riktigt härlig brun blommig tapet. Sonen var dock inte så intresserad av tapeten och himlade bara med ögonen :)


Den trötta vävtapeten
Den bruna tapeten satt dock som berget och den fick därmed också sitta kvar. Blev till att spackla och slipa.


 
Brunt...
Snart dags att måla tak och väggar! Äntligen :)

//Cissan

3 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Vad roligt att få följa med på er "husresa". :)
    Jag är så glad för er skull, jag vet ju hur mycket ni har längtat. Hoppas att ni har en fin kväll. Kram kram

    /Malin i Skaaauune... ;)

    SvaraRadera
  2. Hej Malin!
    Så roligt att du kikade in till mig :)
    Jag hoppas att vi kommer få det hemtrevligt, precis som du har det! Vi får snart höras i luren.
    många kramar
    Cissi i Nojje ;)

    SvaraRadera
  3. Klart jag kikar inom sötis! :)
    Ni kommer alldeles säkert få det mysigt och hemtrevlig. :) Ja, vi hörs i luren snart, hoppas jag. Hoppas ni har en fin kväll!
    Kraaaaum

    SvaraRadera